mullemoonlight.blogg.se

Mulle är en liten hopphäst född 16 maj 2000 i månskenet. Han är nu Emma Roos foderhäst och bor på Kvarnagården i Varberg och jag, Emma går Sveriges ridgymnasie.

Träning på distans med häst på distans

Publicerad 2012-09-29 18:48:35 i Allmänt,

Nu sitter jag och Dressyr-Viktor i bilen hem från Varberg. Vi inledde dagen med en tripp till svensk ridsport och lämnade in mina Pikeur ridbyxor för sömmarna har släppt på 3 ställen.. Jag som trodde sömmar var deras specialité, så fel man kan ha! Sen köpte jag ett baby pelham i gummi och ljusbrun delta. Efter det skyndade vi oss ner till skolan för att hämta in Mulle och Heiko från hagarna och göra dem i ordning, packa hönät och bilen full med utrustning och på med lädergrimma, fleecetäcke och transportskydd. Inte för att glömma, stålhätteskorna på oss själva! Vi får absolut aldrig hantera hästarna utan stålhätta på skolans anläggning. Sen lastade vi på hästarna och åkte på hoppträning hos Peter. Mulle fick hoppa högt innan vi började hoppa bana och det gick jättefint för båda två. Jag fick dessutom hoppa med med tyglarna i bara vänsterhanden! Sen fick hästarna stå hemma på parkeringen och mumsa svenska äpplen medan vi var inne och åt lunch och fikade morotskaka! Givetvis fick hästarna varsin morot innan vi åkte ner mot Varberg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Emma: Jag är en 18 år ung tjej som inte riktigt hittat rätt utbildning i livet.. Men nu börjar jag gymnasiet för 3dje gången, på Sveriges Ridgymnasie. Mina intressen är ridning och min lilla Parson Russel Terrier. Min foderhäst Mulle är uppfödd av min mammas barndomsvän Susanne. Mulle: Mulle är en väldigt söt liten häst som kan hoppa hus om han bara vill. Ca. 157 i mkh. E: Acacio (ex Acagion) U: Mirabella UE: Aladin Z

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela