mullemoonlight.blogg.se

Mulle är en liten hopphäst född 16 maj 2000 i månskenet. Han är nu Emma Roos foderhäst och bor på Kvarnagården i Varberg och jag, Emma går Sveriges ridgymnasie.

Ny häst!

Publicerad 2012-09-01 07:57:57 i Allmänt,

Igår var ju jag och Emma som sagt och kollade på en ny häst på Stuteri KL i Björketorp. Vi fick kolla på ca. 100 hästar. Det finns russ, new forest, minishetland, massvis med föl och underbara hingstar.
Vi har iallafall bestämt oss för ett litet sto efter The Look of the Moment undan Lisa KL och det resulterade i en Palisa KL! Ägaren Kurt var mycket trevlig och ville gärna visa upp sina fina hästar vilket vi tyckte var jättekul! Han har perfekta B, C och eventuellt D ponnyer för både avel och ridning men han är väldigt ärlig och säger vad som är bra att avla på och inte. Om jag skulle köpa ponny skulle jag absolut kolla där först då man ofta gör bra investeringar genom att köpa från uppfödaren och sen rida till och sälja dyrare.

Idag blir det ingen Mulle för min del, han ska få vila idag och Olivia kollar till honom och gör höpåsarna!

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2012-09-01 17:30:40

Hmm, föredrar nog Mulle även om Lillan på bilden är söt.

Svar: Varför nöja sig med 1 när man kan ha 2 mamma? ;)
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Emma: Jag är en 18 år ung tjej som inte riktigt hittat rätt utbildning i livet.. Men nu börjar jag gymnasiet för 3dje gången, på Sveriges Ridgymnasie. Mina intressen är ridning och min lilla Parson Russel Terrier. Min foderhäst Mulle är uppfödd av min mammas barndomsvän Susanne. Mulle: Mulle är en väldigt söt liten häst som kan hoppa hus om han bara vill. Ca. 157 i mkh. E: Acacio (ex Acagion) U: Mirabella UE: Aladin Z

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela