mullemoonlight.blogg.se

Mulle är en liten hopphäst född 16 maj 2000 i månskenet. Han är nu Emma Roos foderhäst och bor på Kvarnagården i Varberg och jag, Emma går Sveriges ridgymnasie.

Hänt

Publicerad 2012-09-24 08:44:22 i Allmänt,

Mulli fick ta sig ett storbad i helgen med head&shoulders för att få bort all mjäll! Nä men h&s är absolut det bästa på hästar(enligt mig). Hästarna blir mjuka som bebisar i pälsen, det tar bort nästan all stöv och så luktar de jättegott! Det blev vaccination och ridning på fredagen, red i ridhuset med Noomi och Viktor (det har börjat en kille i klassen, han heter Viktor och har en jättestor blogg på hippson). Viktors häst Heiko kan spansk skritt och buga, min häst kan stegra så Viktor tycker vi ska ha uppvisning med våra cirkushästar! (Lägger upp en bild på Mulle när han står på bakbenen. Någonting han gör när han blir ensam..)
Jag har haft 39 graders feber men tog med mig Vilda (hunden) ner på fredagen som var studie dag och hade stalltjänst ändå. Var pigg ena stunden och nästa mådde jag skit.. Mitt knäveck håller på att döda mig med. Är nog något med ledbanden så så fort jag går typ 500 meter, t.ex. hämtar en häst i hagen så gör det så ont att jag börjar darra.. Hursomhelst så sov jag och Vida hos Sandra och Felicia i klassen eftersom tågen inte går så att jag kan vara i stallet 07:30 på morgonen.. Fick åka lite tidigare på eftermiddagen för att komma hem vid 16:35 och inte 21:35. Har mått dåligt hela helgen sen.. Var på möte med MaRKus (Marks RidKlubbs ungdomssektion) igår, jag är ordförande och vi planerade halloweenkväll, Hubertushoppning och lite smått och gott om Luciashowen, kände mig ganska frisk igår men åh vad dumt det är att överskatta sig själv och några Ipren.. Så nu ligger jag hemma framför brasan, så nära det går och kramar om min lilla hund och värmer oss under en filt med ett gäng koppar te och nyponsoppa! Felicia tar hand om Mulle, stundtals är hon en riktig ängel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Emma: Jag är en 18 år ung tjej som inte riktigt hittat rätt utbildning i livet.. Men nu börjar jag gymnasiet för 3dje gången, på Sveriges Ridgymnasie. Mina intressen är ridning och min lilla Parson Russel Terrier. Min foderhäst Mulle är uppfödd av min mammas barndomsvän Susanne. Mulle: Mulle är en väldigt söt liten häst som kan hoppa hus om han bara vill. Ca. 157 i mkh. E: Acacio (ex Acagion) U: Mirabella UE: Aladin Z

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela