mullemoonlight.blogg.se

Mulle är en liten hopphäst född 16 maj 2000 i månskenet. Han är nu Emma Roos foderhäst och bor på Kvarnagården i Varberg och jag, Emma går Sveriges ridgymnasie.

Bett, bett, bett..

Publicerad 2012-09-25 19:30:00 i Allmänt,

Jag är på jakt efter lite nya bett till Mulle. Just nu har jag ett vanligt tredelat tränsbett som tyvärr är för långt och ett pessoa som jag verkligen inte gillar att rida på! Dock använder jag det i hoppningen för att kunna få stopp på pållen. Men förra veckan red jag på ett rakt baby pelham i gummi och det var väldigt bra! Mulle var inte allt förtjust i att det var skarpt till en början men så fort jag mjuknade i handen gick det bättre. När vi satte ihop en liten bana var bettet guld värt!! Mulle hoppade en lång serie studs och kombinationer utan problem och det vara bara travbommarna Mårten glömde av att vi inte kunde trava över så vi hoppade över dem!
Men hursomhelst, eftersom Mulle är lite hög i baken, halsen lite lågt ansatt och han gärna dyker ner så vill jag ha ett bett som han inte krullar sig på. Så jag ska prova baby pelham och kimberwick eller jaktkandar (tror det är samma sorts bett iallafall?) eftersom det inte är så mycket häv men ändå skarpare. Får se vad jag gillar bäst.
Snart ska hästen klippas med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Emma: Jag är en 18 år ung tjej som inte riktigt hittat rätt utbildning i livet.. Men nu börjar jag gymnasiet för 3dje gången, på Sveriges Ridgymnasie. Mina intressen är ridning och min lilla Parson Russel Terrier. Min foderhäst Mulle är uppfödd av min mammas barndomsvän Susanne. Mulle: Mulle är en väldigt söt liten häst som kan hoppa hus om han bara vill. Ca. 157 i mkh. E: Acacio (ex Acagion) U: Mirabella UE: Aladin Z

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela