mullemoonlight.blogg.se

Mulle är en liten hopphäst född 16 maj 2000 i månskenet. Han är nu Emma Roos foderhäst och bor på Kvarnagården i Varberg och jag, Emma går Sveriges ridgymnasie.

Flytt

Publicerad 2012-08-26 06:07:15 i Allmänt,

Vaknade precis av åskan som skakar hela huset så nu ligger jag och min hund Vilda i sängen och myser av åskan. Hon är som en värmekamin under täcket, perfekt kalla dagar när man inte vill lägga sig i en kall säng!

Igår skrevs alla papper på så nu är Mulle min foderhäst. Red lite dressyr igår och det gick bra, vi lyckades med alla byten utan några sura miner från varken mig eller Mulle så det som återstår är att träna bort hoppet i galoppombytet... Allt tar sin tid. Vi åker ner med Mulle vid 10 idag och då kommer han in i en nybäddad box med äpplen och saltstenar att äta och pilla på. Kommer troligtvis köpa någon leksak till honom med så han inte äter upp väggarna. Sen blir det lunch för Mulle och jag, mamma, pappa och Vilda åker till farfar och äter. Han bor i Varberg så det är perfekt om jag behöver vara tidigt i skolan för då kan jag stanna över natten där. Efter lunchen åker jag tillbaka och rider ut med Olivia i min klass och Bea från 2an. Sen tror jag Mulle klarar sig själv tillsammans med stalltjänsten fram till måndag morgon. Då blir det dressyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Emma: Jag är en 18 år ung tjej som inte riktigt hittat rätt utbildning i livet.. Men nu börjar jag gymnasiet för 3dje gången, på Sveriges Ridgymnasie. Mina intressen är ridning och min lilla Parson Russel Terrier. Min foderhäst Mulle är uppfödd av min mammas barndomsvän Susanne. Mulle: Mulle är en väldigt söt liten häst som kan hoppa hus om han bara vill. Ca. 157 i mkh. E: Acacio (ex Acagion) U: Mirabella UE: Aladin Z

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela